|
Oferta Ośrodka:
1. Zajęcia  rewalidacyjno - wychowawcze  -  zajęcia przeznaczone dla dzieci i młodzieży
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim.
Zajęcia prowadzone są od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 3 lata do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 25 lat i stanowią formę spełniania obowiązku szkolnego dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim.
Zajęcia prowadzone są od poniedziałku do piątku w wymiarze minimum
4 godzin dziennie przy zajęciach grupowych i 2 godzin przy zajęciach indywidualnych.
Do Placówki na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dziecko przyjmowane jest na podstawie:
-wniosku rodzica;
-orzeczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie zajęć
rewalidacyjno-wychowawczych grupowych lub indywidualnych.
2. Zajęcia kształcenia specjalnego - zajęcia dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężonymi niepełnosprawnościami na każdym etapie edukacyjnym  -  na etapie przedszkola, rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego, na poziomie szkoły podstawowej oraz na poziomie szkoły przysposabiającej do pracy.
Do Placówki na zajęcia kształcenia specjalnego dziecko przyjmowane jest na podstawie:
-wniosku rodzica;
- zgody dyrektora szkoły macierzystej na realizację obowiązku poza szkołą;
-orzeczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego na poszczególnych etapach edukacyjnych wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym niepełnosprawność sprzężoną.
3. Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka zajęcia dla dzieci i ich rodzin prowadzone od momentu wykrycia niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole mające na celu wspomaganie rozwoju dziecka, w sferach wymagających dodatkowej stymulacji. Zajęcia prowadzone są w wymiarze 4- 8 godzin miesięcznie. W ramach wczesnego wspomagania rozwoju dzieci - w zależności od indywidualnych potrzeb rozwojowych uczestniczą w zajęciach z psychologiem, logopedą, pedagogiem oraz rehabilitantem. Dla rodziców cyklicznie co miesiąc prowadzone są spotkania grupy wsparcia.
Do Placówki na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dziecko przyjmowane jest na podstawie:
-wniosku rodzica;
-opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
|
|